Wie zijn wij?

MISSIE: IEDER KIND BIJZONDERWIJS
Kwalitatief goed onderwijs bieden met aandacht voor de unieke eigenschappen van elk kind. Dat is voor ons  de basis. Als zelfstandige, open christelijke school met een eigentijdse identiteit werken we in een klimaat waar iedereen welkom is. Met onze kleinschalige structuur optimaliseren we onze persoonlijke betrokkenheid bieden we de Enterse kinderen een veilige en positieve leeromgeving. Dat doen we vanuit een groot gevoel van saamhorigheid en verantwoordelijkheid. Deze waarden geven we graag mee aan onze leerlingen.

VISIE
Bij de Roerganger is elk kind welkom. We bieden voor elk kind zoveel mogelijk onderwijs op maat en begeleiden het kind in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling. Daarvoor zetten we ons als professioneel team in vanuit persoonlijke betrokkenheid en expertise en met gebruik van moderne leermiddelen. Elk kind is immers uniek en heeft zijn of haar eigen, bijzondere talenten die we hiermee optimaal tot bloei laten komen.

KERNWAARDEN
Veiligheid / Vertrouwen / Ontwikkeling /Ontspanning
Als een kind zich veilig en vertrouwd voelt, kan het zich goed ontwikkelen. Daarvoor is een fijne omgeving nodig waar het kind zich ontspannen voelt. In die sfeer bieden we hoogwaardig onderwijs aan en benaderen we ieder kind op een positieve manier, met plezier en een gezonde dosis humor.

De Roerganger is een zelfstandige school die kwalitatief goed onderwijs biedt. Onze aandacht is gericht op de groei en ontwikkeling van het kind, met al zijn of haar unieke talenten. Maar daarbij is betrokkenheid van u als ouders minstens zo belangrijk!

OUDERS
Samen Bij de Roerganger geloven we in de kracht van samen. Doelgericht en vanuit vertrouwen. Ons vrijwillige bestuur bestaat uit betrokken ouders, met expertise op diverse beleidsgebieden. Het bestuur werkt intensief samen met leerkrachten, Medezeggenschapsraad, Commissie van intern Toezicht en Ouderraad. De lijnen tussen ouders en leerkrachten zijn kort, de communicatie is open, doelgericht en eigentijds. We koesteren de centrale plek in de school: een warm ‘thuis’ voor iedereen die aan ons is verbonden. De betrokkenheid bij elkaar is groot. Initiatieven vanuit zowel ouders, leerkrachten als bestuur worden met elkaar opgepakt.